Thursday, June 13, 2013

KENANGAN BERPRAKTIKAL DI SMK SEREMBAN JAYA2

                   
                           KENANGAN BERPRAKTIKAL DI SMK SEREMBAN JAYA2





Selesai pengajian Semester 6 di Universiti Pendidkan Sultan Idris (UPSI), pertangahan tahun 2012 akhirnya buat kali pertama diri ini menjejakkan kaki di sebuah sekolah baru yang berusia lebih kurang setahun penubuhannya iaitu Smk. Seremban Jaya 2. K elas pertama yang ku jejaki untuk pengajaran ialah 4 Jupiter.





Kelas ini merupakan kelas yang paling menarik di Smk Seremban Jaya 2, menyandang tanggungjawab mengajar di kelas yang begitu terkenal  dan terbaik bukan satu tugas yang mudah. Kesabaran dan kecekalan bersama rakan-rakan praktikal yang lain mengharungai tempoh berpraktikal mengajar erti sebenar dalam mendidik anak bangsa. Seterusnya kelas 2 Mars dan 2 Jupiter menjadi  antara senarai kelas-kelas wajib yang diamanahkan oleh Ustazah Rosmah (Ketua Panitia Pend. Islam) untuk mengajar di sana.





Walaupun pada awalnya, segalanya bermula dengan perlahan...namun...penulisan ini akan bersambung kemudian..nantikan ;-)

PART 2...

Apabila mula berpraktikal, inilah jadual yang diberikan dan disusun oleh pihak sekolah pada minggu pertama pengajaran..

Maka bermulalah karier sebagai seorang guru praktikal di sekolah tersebut. Aktiviti pertama yang yang mula disertai adalah pada Hari Sukan Sekolah SMK. Seremban Jaya2 yang berlangsung pada hari Isnin rasanya.... Pada hari tersebut tugasan yang diberikan adalah sebagai pengadil penjaga lorong untuk larian 200 dan 400 meter.



bersambung di part 3 nanti ;-)

2 comments: